Pozycjonowanie – co musisz o nim wiedzieć?
styczeń 17, 2019Witaj w moim pierwszym artykule, dotyczącym ogólnej tematyki, która będzie tutaj poruszana, a mianowicie – pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Będę systematycznie dzielił się moją wiedzą zdobytą w pracy w agencji SEO oraz zarzucał Was wszelkimi ciekawostkami z branży. Chciałbym, żeby mój pierwszy tekst wyjaśnił czym jest właściwie pozycjonowanie oraz ile można na nim zyskać.
Jak pozycjonować stronę, jak działa pozycjonowanie, co to jest optymalizacja, czym są słowa kluczowe lub audyt? To najważniejsze kwestie, które powinno się znać przed podjęciem współpracy z agencją.
SEO – (Search Engine Optimization) to wszelkie działania, które mają wpływ na podwyższenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Dzięki temu, że poszczególne frazy sprzedające Twoje usługi będą pojawiały się wysoko po ich wpisaniu, więcej osób zauważy Twoją stronę, wejdzie na nią, zwiększając tym samym możliwość ewentualnego zakupu. SEO to, według przeprowadzanych regularnie badań skuteczności narzędzi reklamowych, najbardziej opłacalna gałąź marketingu internetowego. Mimo to nadal wiele osób ją pomija.
Na czym polega pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie stron internetowych polega m.in. na optymalizacji treści na niej zawartej, czyli m.in. na wprowadzaniu do tekstów słów kluczowych (fraz), po których inni mogą znaleźć Twoją stronę. Przed podjęciem wszelkich działań, należy przeprowadzić profesjonalny audyt SEO, który pozwoli ocenić stan witryny pod kątem linków, contentu oraz kodu. Innymi działaniami są: copywriting, czyli tworzenie nowych treści w oparciu o SEO oraz link building, który polega na zamieszczaniu linków wewnętrznych (do poszczególnych podstron) jak i zewnętrznych, kierujący ruch do twojej witryny z innych miejsc. Roboty Google zauważają takie działania i dzięki temu podwyższają jej renomę, plasując ją na wyższym miejscu. SEO jest więc optymalizacją treści w witrynie oraz działaniami które podejmuje się na zewnątrz – linkbuilding.
Jak długo trzeba pozycjonować stronę?
Działania SEO są długofalowe, co oznacza, że efekty zauważa się dopiero po kilku miesiącach od ich podjęcia. Wszelkie przerwy od pozycjonowania mogą negatywnie wpłynąć na efekty działań, dlatego warto pilnować ich systematyczności. Nie ma też gwarancji, że po 2 latach pozycjonowania, firma zostanie na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwań już na zawsze. Mimo tego, działania SEO nie wymagają bezpośrednich opłat za reklamę, tak jak w przypadku SEM, co sprawia, że gdy podejmiemy współpracę z dobrą firmą SEO, koszt jej angażu szybko się zwróci. Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę internetową to najskuteczniejsza metoda pozwalająca na zwiększenie ruchu na stronie.