Wysoka pozycja w Google – co na nią wpływa?
styczeń 31, 2019Zastanawiasz się nad tym, co wpływa na Twoją wysoką pozycję w wyszukiwarce Google? Jest mnóstwo czynników, które składają się na całość, jednak w tym wpisie wymienię wszystkie warte uwagi. Wiadomo jednak, że algorytm Google to tajemnica strzeżona bardzo mocno, dlatego tekst nie dotyczy stricte pewniaków, a jedynie obserwacji z własnego doświadczenia i zdawkowych wytycznych od giganta z Mountain View.
Czynniki o dużym wpływie na pozycję
Treści na stronie powinny być zawsze pisane jakościowo. Jest to prawdopodobnie jedna z najważniejszych składowych, wpływająca na ostateczny wynik, jaki firma notuje w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo – sposób prezentacji artykułów oraz ich wiarygodność również brana jest pod uwagę. I to nie bez powodu. Google chce bowiem najwyżej pozycjonować informacje sprawdzone, które są użyteczne dla osób korzystających z ich wyszukiwarki.
Kolejną sprawą jest optymalizacja pod kątem SEO – dodanie <title>, <meta>, nagłówków <h1>, <h2>, itd. Po dodaniu takich informacji, pomagamy poniekąd robotom znaleźć ważne informacje na naszej stronie. Również długość tekstu ma znaczenie – prawdopodobnie im obszerniejszy artykuł, tym wyżej znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Jest to o tyle logiczne, że w większej ilości tekstu można dokładnie sprecyzować to, o czym piszemy. Unikaj również długich przestojów w publikacji – ma to ogromny wpływ na autorytet witryny. Prędkość ładowania strony to kolejna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę. Jeśli Twoja witryna nie załaduje się w 3 sekundy, zapewne użytkownik zrezygnuje z jej dalszego czytania.
Kolejną wypadkową są linki zewnętrzne, kierujące do Twojej strony z innych miejsc. Jest to sygnał dla robotów, że Twoja witryna jest warta uwagi i inni chcą się nią dzielić. Niestety trzeba robić to z głową, gdyż można sobie również tym zaszkodzić. Na koniec dodam jeszcze informację na temat responsywności strony, która jest dobrze punktowana przez roboty, tak samo jak ruch.
Czynniki o mniejszym wpływie na pozycję
To, że owe czynniki mają mniejszy wpływ na pozycję nie oznacza, że są to kwestie nieistotne. Wręcz przeciwnie! Do tej kategorii zaliczam m.in. linkowanie wewnętrzne, gdyż często jest wpływa ono na reputację naszej witryny. Design strony również przykuwa uwagę robotów. Chodzi tu głównie o to, jak prezentuje się w niej treść – czy jest czytelna, a rozmiar tekstu odpowiednio do niej dopasowany. Takie informacje można sprawdzić w narzędziu Google PageSpeed Insights. Wiek strony i domeny to również czynnik, który ma wpływ na pozycję. Starsze strony zapewne cieszą się większym zaufaniem niż młodsze. Jednak tutaj znowu – wszystko zależy od podjętych działań. Słowa kluczowe w domenie oraz adresie url mogą być pomocne, gdyż w wynikach wyszukiwania, Google wyświetlając swoje propozycje, pogrubia je.
To oczywiście niektóre z wielu czynników, które zaobserwowałem. Każdy, kto na co dzień styka się z SEO może mieć swoje doświadczenia dające odpowiednie rezultaty.