Jak wygląda audyt SEO?
styczeń 30, 2019Prowadząc własną działalność, szczególnie opartą na Internecie, warto zastanowić się nad zainwestowaniem w marketing online, który pomoże nam zwiększyć ruch w witrynie oraz poziom sprzedaż. Jedną z najskuteczniejszych metod promocji jest pozycjonowanie SEO. Zanim jednak do niego przystąpimy powinniśmy przygotować audyt, który wskaże wszelkie słabe strony naszej witryny internetowej oraz wskazówki, jak ją zoptymalizować. Co więc powinien zawierać dobry audyt SEO?
Aby rozpocząć pozycjonowanie, nasza strona musi w ogóle znaleźć się w indeksie Google. Czym on jest? To wirtualna baza danych, na podstawie której wyszukiwarka wyciąga informacje i prezentuje je według swoich algorytmów. Warto pamiętać, że nie wszystkie strony internetowe są widoczne dla Google i może na to wpływać wiele czynników – m.in. karty ze strony wyszukiwarki – tzw. filtr, data założenia witryny czy przekierowania.
Zalety audytu SEO
Analizując stronę internetową pod kątem czynników wpływających na osiągane pozycje w Google, można w dużo łatwiejszy i przejrzystszy sposób wprowadzić potrzebne działania optymalizacyjne. Audyt SEO posiada wiele zalet – wskazuje zarówno słabe jak i mocne strony witryny, dzięki czemu poprawa jej widoczności staje się dużo prostsza. Wykrycie i eliminacja błędów pozwala na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie – otrzymanie zwrotu z inwestycji oraz wyeliminowanie działań nie przynoszących efektów. Audyt SEO pozwala również na analizę konkurencji, co jest bardzo istotne w celu zbadania gruntu, na którym zaczną się wszelkie prace. Po wprowadzeniu założeń z audytu, strona stanie się bardziej wiarygodna, a wszelkie zmiany i błędy będzie można śledzić na bieżąco. Audyt SEO jest więc narzędziem, w które warto inwestować, by piąć się później w wynikach wyszukiwania.
Co powinno znaleźć się w audycie SEO?
W dobrze skrojonym audycie powinny się znaleźć informacje na temat optymalizacji strony, jej konstrukcji oraz budowie adresu URL, dostępności witryny, znaczników tytułów oraz opisów. Konieczna jest również analiza listy słów kluczowych , wszelkich treści na stronie, linków zewnętrznych, wewnętrznych, wszelkich grafik oraz strony błędu 404. Informacje o mapie witryny, o danych publicznych oraz instrukcje dla robotów internetowych.
Wszelkie dane zawarte w audycie zależne są oczywiście od tematyki strony oraz jej rozbudowania– inaczej będzie wyglądał audyt SEO dla salonu kosmetycznego, a inaczej audyt dla sklepu sprzedającego zabawki dla zwierząt. Audyt powinien być szczegółowy – zwłaszcza jeśli okazuje się, że jest bardzo dużo rzeczy do poprawienia.
Na rynku, w którym widoczny jest przesyt firm, warto również zwrócić uwagę na szczegóły. Układ tekstu, kotwice, rozbudowanie treści, bogate linkowanie wewnętrzne czy inne elementy wydajnościowe, mogą mieć w takich przypadkach znaczenie kluczowe.
Nie możesz zapomnieć o audycie SEO, jeśli chcesz zacząć wykorzystywać marketing internetowy jako narzędzie wspomagające rozwój twojej firmy. Podczas tworzenia planu wydatków i budżetu marketingowego, nie zapomnij o uwzględnieniu w nim audytu.